dilluns, 23 d’abril del 2012

Estimant la meva escola

Ara fa 35 anys que vaig començar la meva carrera d’aprenent de la vida al costat de la meva família. Una família que va escollir, per acompanyar-me en els meus primers dies d’escola, als educadors de l’Escola Vedruna de Palamós. Va ser l’inici d’una manera de viure i una manera de créixer. Però fet el C.O.U. el meu camí va prendre altres direccions i vaig iniciar un seguit de viatges que em van anar impregnant de les màgies de diverses cultures. Fins que vaig quedar-me a formar la meva actual família lluny d’aquella escola i lluny de la meva casa, però al costat sempre d’aquells valors de solidaritat, de treball constant, d’esforç, de tolerància ... i estima pel món de l’educació. 

I és aquesta estima vers el món de l’educació la que em va donar la il·lusió per aprendre a fer de mestra i psicopedagoga. I també la que el curs passat em va fer engegar el bloc Puntrobadamestres junt amb tres companys més de professió. Eren uns moments en els que la crispació en el mon educatiu era molt present entre les famílies desmotivades vers l’ensenyament que vivim, la crisi econòmica i social , una premsa que ens estima poc, entre els professionals de l’educació que sovint es veuen desprestigiats o amb les “maragallades” del conseller i les reiterades vagues dels sindicats  i sobretot entre el que considero les retallades de drets als nostres infants, com per exemple la retallada del dret a ser especials a les escoles rurals.

Aleshores, parlant amb l’Eva, en Pep i l’Agnès –els companys del bloc- vam trobar a faltar una plataforma real. Un lloc on la gent hi parlés no sota sindicats, ni sota esperits polítics, sinó sota l’estima i les ganes de construir un món millor d’aprenentatge.  I amb aquest esperit, pot ser un xic utòpic, va néixer el bloc que pretén fer saber que els mestres estimem per sobre de tot la nostra feina i no ens movem per les retallades salarials, que podríem, sinó per les retallades que dia a dia fan als nostres infants en educació, per una imatge irreal que sindicats i polítics volen donar de nosaltres, i per un fals enfrontament entre l’escola privada i pública que no porten enlloc... He estudiat a la privada i porto els meus fills a la pública i penso que l’important no son les formes, ni les aparences o l’embolcall dels paquets educatius, sinó la qualitat humana i l’esperit d’estima pel món de l’educació que és el que volem recollir amb els amics del bloc.

Un cop engegat aquest espai a la xarxa, ens va sorprendre la bona acceptació que va tenir a la xarxa i ens vam anar animant a engegar-hi diversos espais i a convertir el bloc en un recull d’opinions, material d’aula, anècdotes i propostes de millora que els educadors ens envien i mostrem al bloc com a realitat educativa del nostra moment... I també un recull d’entrevistes  que ens han permès parlar amb diversos educadors i personalitats com Salvador Cardús, Quim Vila, Joan Pera o en Carles Capdevila. I va ser aleshores, quan en Carles va començar a gestionar la idea de muntar un diari quan vam estar valorant la possibilitat de portar-hi un bloc, ja que pensem que comparteix amb nosaltres la filosofia d’aquest Punt Trobada Mestres. I la comparteix tant que fins i tot coincidim amb el nom i per això dins el diari ARA vam passar a dir-nos PUNT TROBADA EDUCADORS.

Evidentment que portar un bloc requereix molta feina, i la tasca no està remunerada econòmicament, però quan rebem escrits que comparteixen il·lusions amb nosaltres ens dona suficient força per continuar endavant.

 

Espero que llegir aquesta experiència us animi a continuar estimant la vostra feina davant els moments que vivim i també desitjo que us hagi picat un xic la curiositat i us hagin vingut ganes de compartir les vostres opinions, les vostres experiències, el vostre material d’aula i les vostres propostes de millora. No em considero tant autora com gestora d’un bloc que és de tots vosaltres, de tots els que hi vulgueu participar.

I ho podeu fer via mail a puntrobadamestres@gmail.com o visitant l’antic bloc http://puntrobadamestres.blogspot.com/ o el nou espai dins el diari ARA http://mestres.ara.cat/puntdetrobadaeducadors/

 

Moltes gràcies per llegir aquestes paraules i una forta abraçada a tots aquells que em bau acompanyar en els meus primers aprenentatges amb coneixements que dia a dia procuro anar ampliant
 
Revista en format paper ITEM

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada